Projektová výuka

Projekt - Tabakismus

Datum: 30. 5. 2012

Ročník: 1. 10. (ZŠP i ZŠS)

Místo: učebny, školní družina, dílna

Předmět: Prv, Vu, Přv, Př,Pv, Vv, Vkz, Čj, Npř, Informatika,

Vyučovací hodiny:

  • 1.,2. r.       1. – 4.
  • 3., 4., PŠ   1. – 5.
  • 5. r.           1. – 6.

Ped. dozor: Honzíková, Kryglerová, Rončková, Niklasová, Strakošová, Honěk, Švidernoch,  Rotreklová

Autor projektu: Z. Harazimová, V. Rotreklová

Cíl projektu:

Prevence vzniku kuřácké závislosti

  • -seznámení žáků s negativními účinky kouření, upozornění na nejnovější poznatky
  • -zamyšlení a praktické řešení problémových úkolů /doplňovačky, testy, křížovky, matematické příklady/
  • -používání otevřené komunikace a vzájemné spolupráce
  • -upevňování fyzického a duševního zdraví
  • -výtvarné ztvárnění dané problematiky
Metody a formy práce:
  • vlastní činnost jednotlivce
  • kolektivní práce
  • komunikační kruh
  • rozhovor, beseda, pozorování, sledování prezentace a komiksu na interaktivní tabuli
  • řešení problému
  • soutěže
Činnosti /postup/:

1. vyuč. hod. (gymnastický sál , učebny - všechny ročníky)

  • uvítání žáků a seznámení s cílem a průběhem projektu, úvodní motivace
  • ukázky z literatury, čtení odborných textů a zamyšlení žáků
  • vyvození negativních účinků kouření (komunikační kruh)

2. vyuč. hod. (učebny - všechny ročníky)

  • řešení problémových úkolů – pracovní listy, doplňovačky, matematické příklady
  • prezentace výsledků

3. vyuč. hod. (učebny tříd, počítačová učebna - všechny ročníky)

  • 1. – 5. roč. – zahájení výtvarných prací na dané téma
  • 6. – 9. roč. – využití prezentace a komiksu na PC,   - utvrzení pojmů, postojů, možná dramatizace, vyhledávání obrázků a pojmů na PC, příprava na výtvarné činnosti

4. vyuč. hod. (učebny jednotlivých ročníků , výtvarná dílna – všechny roč.,)

  • výtvarné (popř. literární ztvárnění pocitů, postojů…
  • 1. – 5. roč. – ukončení, prezentace výsledků, úklid

5. vyuč. hod. (učebny jednotlivých ročníků , výtvarná dílna – 6. -. 9. roč.)

  • dokončení výtvarných prací, prezentace
  • ukončení projektu
Souvislosti s učivem:
  • Čj – uvědomělý poslech s následnou interpretací, čtení s porozumění, práce s daty a pojmy, řešení jedn. rébusů
  • M – řešení jednoduchých slovních příkladů, rozvoj finanční gramotnosti, sepětí s praxí
  • Vv – tvoření plakátu, práce s barvou, přenos vlastních myšlenek a názorů do výtvarné roviny
  • Vkz, Přv, Př, Npř, Pv – zdravý životní styl
  • Informatika – projekce datových souborů, obsluha PC, práce s vyhledávači, internetem
Souvislosti s průřezovými tématy:

Osobnostní a sociální výchova:
Osobnostní, sociální a morální rozvoj (kreativita (cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity), komunikace (komunikace v různých situacích), spolupráce a soutěživost (rozvoj individuálních dovedností pro spolupráci)

Multikulturní výchova:
Lidské vztahy (význam kvality mezilidských vztahů pro harmonický rozvoj osobnosti)

Environmentální výchova:
Lidské aktivity a problémy životního prostředí (zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství), vztah člověka k prostředí (náš životní styl)

Mediální výchova:
Vnímání a tvorba mediálního sdělení (uplatnění a výběr výrazových prostředků a jejich kombinací pro tvorbu věcně správných a komunikačně vhodných sdělení)

Využití projektu:

k utváření klíčových kompetencí

k učení

  • uvádění věcí do souvislostí,  utváření komplexnějšího pohledu na přírodní a společenské jevy
  • využívání různých informačních zdrojů

komunikační

  • průběžné hodnocení práce skupiny i jednotlivců
  • formulace a vyjadřování myšlenek

sociální a personální

  • podpora skupinové a týmové práce
  • k řešení problému
  • vnímání problému kouření z více hledisek

občanské

  • pomoc druhým a uplatňování osobních zkušeností

pracovní

  • dodržování zásad bezpečnosti práce
  • vedení žáků k reálnému posouzení výsledků práce i práce ostatních různými typy hodnocení a sebehodnocení

Schválil:

Datum: 29. 5. 2012

Použitý evaluační nástroj:
  • pozorování
  • rozhovor
  • srovnávání
Evaluace:

Projekt proběhl dle plánovaného harmonogramu, žáci se aktivně zapojili do činností /vše je fotograficky zdokumentováno/. Výstupy – výtvarné práce budou instalovány v Kulturním domě Hlučín v rámci celoměstské akce.

Vypracoval: Z. Harazimová

Datum: 30. 5. 2012


Poslední změna: 22.08.2018 - 17:59 Zpět

Organizace Základní škola, Hlučín, Gen. Svobody 8, příspěvková organizace je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.
MSK kraj
Příspěvková organizace MSK
Příspěvková organizace MSK