Projektová výuka

Projekt - Kniha

Datum: 22. 11. 2013

Ročník: 1. - 10. (ZŠP i ZŠS)

Místo: učebny, školní družina, tělocvična, počítačová očebna, městská knihovna

Předmět: Prv, Vu, Pv, Vv, Vkz, Čj, Informatika,

Vyučovací hodiny: 1. - 5. r.       1. – 4.      6. – 10. r.       1. – 5.

Ped. dozor: Honzíková, Kryglerová, Rončková, Strakošová, Honěk, Švidernoch, Rotreklová, Harazimová, Vyhlídalová

Autor projektu: M. Vyhlídalová,Z. Harazimová

Cíl projektu:

Přiblížit žákům svět knih a položit základ vztahu k české literatuře -

  • poslech ukázek, seznámení se základními literárními žánry dětské literatury
  • zamyšlení a praktické řešení problémových úkolů /doplňovačky, testy, křížovky/
  • používání otevřené komunikace a vzájemné spolupráce
  • návštěva městské knihovny
  • smysluplné trávení volného času při četbě
  • literární a výtvarné ztvárnění dané problematiky
Metody a formy práce:
  • vlastní činnost jednotlivce
  • kolektivní práce
  • poslech
  • rozhovor, beseda, pozorování, sledování videonahrávky na interaktivní tabuli
 Činnosti /postup/:

7,55
zahájení /relace do školního rozhlasu/

8,00 – 8,40
1. – 5. roč. + SPP – společná beseda v tělocvičně s předčítáním
6. – 10. roč. – plnění pracovních listů, sledování DVD Jak se vyrábí kniha

9,00 – 9,40
1. – 5. roč. + SPP – návštěva knihovny
6. – 10. roč. - společná beseda v tělocvičně s předčítáním

10,15 – 11,30
1. – 5. roč. + SPP – vytváření leporela z ilustrací
6. – 10. roč. – návštěvy knihovny

11,30 – 12,30
6. – 10. roč. – vytváření knihy z žákovských prací /říkanky, vyprávění / 

Souvislosti s učivem:

  • Čj – uvědomělý poslech s následnou interpretací, čtení s porozuměním, práce s  pojmy, řešení jedn. pracovních listů
  • Vv – tvoření knihy - ilustrace, práce s fixy, pastelkami, přenos vlastních myšlenek a názorů do výtvarné roviny
  • Vkz, Přv, Př, Npř, Pv – zdravý životní styl
  • Informatika – projekce datových souborů, obsluha PC, práce s textovým souborem
 Souvislosti s průřezovými tématy:

Osobnostní a sociální výchova:
Osobnostní, sociální a morální rozvoj (kreativita (cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity), komunikace (komunikace v různých situacích), spolupráce a soutěživost (rozvoj individuálních dovedností pro spolupráci)

Multikulturní výchova:
Lidské vztahy (význam kvality mezilidských vztahů pro harmonický rozvoj osobnosti)

Mediální výchova:
Vnímání a tvorba mediálního sdělení (uplatnění a výběr výrazových prostředků a jejich kombinací pro tvorbu věcně správných a komunikačně vhodných sdělení)

Využití projektu:

k utváření klíčových kompetencí

k učení

  • -vádění věcí do souvislostí, utváření komplexnějšího pohledu na přírodní a společenské jevy
  • využívání různých informačních zdrojů

komunikační

  • průběžné hodnocení práce skupiny i jednotlivců
  • formulace a vyjadřování myšlenek

sociální a personální

  • podpora skupinové a týmové práce
  • k řešení problému
  • vnímání problému z více hledisek – trávení volného času

občanské

  • pomoc druhým a uplatňování osobních zkušeností

pracovní

  • dodržování zásad bezpečnosti práce
  • vedení žáků k reálnému posouzení výsledků práce i práce ostatních různými typy hodnocení a sebehodnocení

Schválil:

Datum: 21. 11. 2013

 Použitý evaluační nástroj:
  • pozorování
  • rozhovor
  • srovnávání
Evaluace:

Projekt proběhl dle plánovaného harmonogramu, žáci se aktivně zapojili do činností /vše je fotograficky zdokumentováno/. Výstupy – literární a výtvarné práce budou instalovány ve vestibulu školy

Vypracoval: Z. Harazimová

Datum: 22. 11. 2013


Poslední změna: 22.08.2018 - 17:54 Zpět

Organizace Základní škola, Hlučín, Gen. Svobody 8, příspěvková organizace je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.
MSK kraj
Příspěvková organizace MSK
Příspěvková organizace MSK