Datum: 22. 11. 2013
|
Ročník: 1. - 10. (ZŠP i ZŠS)
|
Místo: učebny, školní družina, tělocvična, počítačová očebna, městská knihovna
|
Předmět: Prv, Vu, Pv, Vv, Vkz, Čj, Informatika,
|
Vyučovací hodiny: 1. - 5. r. 1. – 4. 6. – 10. r. 1. – 5.
|
Ped. dozor: Honzíková, Kryglerová, Rončková, Strakošová, Honěk, Švidernoch, Rotreklová, Harazimová, Vyhlídalová
|
Autor projektu: M. Vyhlídalová,Z. Harazimová
|
Cíl projektu:
Přiblížit žákům svět knih a položit základ vztahu k české literatuře -
- poslech ukázek, seznámení se základními literárními žánry dětské literatury
- zamyšlení a praktické řešení problémových úkolů /doplňovačky, testy, křížovky/
- používání otevřené komunikace a vzájemné spolupráce
- návštěva městské knihovny
- smysluplné trávení volného času při četbě
- literární a výtvarné ztvárnění dané problematiky
|
Metody a formy práce:
- vlastní činnost jednotlivce
- kolektivní práce
- poslech
- rozhovor, beseda, pozorování, sledování videonahrávky na interaktivní tabuli
|
Činnosti /postup/:
7,55
zahájení /relace do školního rozhlasu/
8,00 – 8,40
1. – 5. roč. + SPP – společná beseda v tělocvičně s předčítáním
6. – 10. roč. – plnění pracovních listů, sledování DVD Jak se vyrábí kniha
9,00 – 9,40
1. – 5. roč. + SPP – návštěva knihovny
6. – 10. roč. - společná beseda v tělocvičně s předčítáním
10,15 – 11,30
1. – 5. roč. + SPP – vytváření leporela z ilustrací
6. – 10. roč. – návštěvy knihovny
11,30 – 12,30
6. – 10. roč. – vytváření knihy z žákovských prací /říkanky, vyprávění /
|
Souvislosti s učivem:
- Čj – uvědomělý poslech s následnou interpretací, čtení s porozuměním, práce s pojmy, řešení jedn. pracovních listů
- Vv – tvoření knihy - ilustrace, práce s fixy, pastelkami, přenos vlastních myšlenek a názorů do výtvarné roviny
- Vkz, Přv, Př, Npř, Pv – zdravý životní styl
- Informatika – projekce datových souborů, obsluha PC, práce s textovým souborem
|
Souvislosti s průřezovými tématy:
Osobnostní a sociální výchova:
Osobnostní, sociální a morální rozvoj (kreativita (cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity), komunikace (komunikace v různých situacích), spolupráce a soutěživost (rozvoj individuálních dovedností pro spolupráci)
Multikulturní výchova:
Lidské vztahy (význam kvality mezilidských vztahů pro harmonický rozvoj osobnosti)
Mediální výchova:
Vnímání a tvorba mediálního sdělení (uplatnění a výběr výrazových prostředků a jejich kombinací pro tvorbu věcně správných a komunikačně vhodných sdělení)
|
Využití projektu:
k utváření klíčových kompetencí
k učení
- -vádění věcí do souvislostí, utváření komplexnějšího pohledu na přírodní a společenské jevy
- využívání různých informačních zdrojů
komunikační
- průběžné hodnocení práce skupiny i jednotlivců
- formulace a vyjadřování myšlenek
sociální a personální
- podpora skupinové a týmové práce
- k řešení problému
- vnímání problému z více hledisek – trávení volného času
občanské
- pomoc druhým a uplatňování osobních zkušeností
pracovní
- dodržování zásad bezpečnosti práce
- vedení žáků k reálnému posouzení výsledků práce i práce ostatních různými typy hodnocení a sebehodnocení
|
Schválil:
|
Datum: 21. 11. 2013
|
Použitý evaluační nástroj:
- pozorování
- rozhovor
- srovnávání
|
Evaluace:
Projekt proběhl dle plánovaného harmonogramu, žáci se aktivně zapojili do činností /vše je fotograficky zdokumentováno/. Výstupy – literární a výtvarné práce budou instalovány ve vestibulu školy
|
Vypracoval: Z. Harazimová
|
Datum: 22. 11. 2013
|